– Розкажіть трішки про історію виникнення виноробного промислу в провінції Каріньєна (Cariñena), де ви народилися. Як виникла ідея зайнятися виноробством?
– Історія виноробні, що знаходиться в провінції Каріньєна (Cariñena), нараховує багато століть – її засновано в 1032 році. Усі виноградники розкинулися в DO Cariñena, найстарішому виноробному районі Арагон, на висоті 450–900 м над рівнем моря. Про місцеві вина збереглися згадки ще з часів Стародавнього Риму. Винам Cariñena приписували усілякі містичні властивості, їх любили пити, поєднуючи з медом. Слава про цілющі властивості цих вин поширювалася повсюдно – сонячний напій подобався монархам різних епох.
Мої родичі в 50-х роках минулого століття займалися пошиттям чоловічого одягу, зберігаючи при цьому виноробство як другу справу, і реалізовували свою продукцію кооперативам регіону. Так тривало досить довго. Але в 90-і роки у зв’язку з інтенсивним розвитком промислових і глобалізованих компаній традиційна кравецька справа зіткнулася з багатьма проблемами, у той час як виноробна промисловість розвивалася в Іспанії стрімкими темпами. Обсяги продажів виноробної продукції збільшувалися як у країні, так і за її межами. З розвитком сучасних технологій з’явилася можливість створювати власні вина і бренди. Відтак ми з батьком зважилися на такий крок.
– Винороб повинен володіти якимись особливими якостями?
– Винороб – це керівник виробництва. Реальність свідчить, що винороб повинен володіти додатковою креативністю й особливою чутливістю до землі й природи. Адже виробництво одного продукту обумовлює два різних підходи, тому є два різні завдання. Перше починається з проектування виноградників і їх продуктивності за якістю фруктів, а також складання виробничого плану. Друге – виробництво вина з метою отримання кращого із зібраних ягід (відповідно до виробничого плану), вибір правильного плану витримки для відібраних вин, контроль за процесом розливу і доставкою на різні ринки, при цьому головним критерієм залишається висока якість.
– Що таке успіх для вас?
– Успіх – це повне визнання якості/ціни/смаку вина з боку клієнтів. Повне визнання означає конкурентну перевагу над більшою частиною країни/регіону, а також майбутній розвиток бренду.
– Найкраща порада, яку вам дали з виноробства…
– Зберігати природні умови виноградників, поважати пристосованість землі і винограду. Виноробство – завжди довгостроковий бізнес… Багато конкурентів можуть працювати на ринку понад 40 років.
– Ваш найбільший виклик як винороба…
– Постачати на ринок вино зі знаним брендом, яке саме за себе визначатиме, звідки воно, а також представлятиме теруар, виноградники, виноробні процеси, традиції й місцеве сприйняття виноградної лози і вин. Споживача повинні влаштовувати ціна і якість, надалі це сприятиме продажу та розвитку брендів.
– Як працювати зі своєю сім’єю і бути самим собі начальником?
– Ставити межу між сім’єю і бізнесом завжди нелегко. Солідарність і єдність у родині – основа росту і розвитку справи. Не важливо, хто бере на себе більшу відповідальність, найголовніше – викладатися на 100 відсотків і бути єдиною командою.
– Що відрізняє «Вино року» від інших вин вашої виноробні?
– Арагон – батьківщина винограду Гарнача. La Sastrería – єдиний бренд цього відомого сорту винограду – червоного, рожевого і білого. Жодних сумішей – лише Гарнача у цілому регіоні, який має свій характер та індивідуальність.
– Як ви створили це вино?
– Вина La Sastrería були задумані, щоб презентувати багатство винограду Гарнача в процесі пошуку сучасних вин із фруктовим смаком – соковитих і свіжих, з довгим післясмаком. Червоне вино виготовлено з винограду Гарнача зі старих кущів, вік яких досягає мінімум 30 років, що ростуть на висоті 550–850 метрів (урожайність – 3000 кг/га) на кам’янистому і малородючому ґрунті під постійним холодним і сухим вітром, що називається Cierzo (іспанською Mistral). З червоним вином ми вивели свіжий червоний плід, характерний для Гарнача, і однорідний смак. Витримка упродовж трьох місяців в американських дубових бочках покращує стиглі плоди і підсилює свіжість, а також тривалий післясмак.
Рожеве вино зроблено після холодної мацерації з виноградною шкіркою і «кровопусканням», що в підсумку дало червоно-вишневий і рубіновий кольори, солодкі полуничні та червоно-фруктові аромати і освіжаючий післясмак.
Біле Гарнача – це більш свіже вираження діапазону з нотками цитрусових, зелених персиків і тропічних фруктів. Вино має шикарний тривалий цитрусовий присмак.
– Які відчуття хотілося б передати споживачам під час дегустації «Вина року»?
– Ми прагнемо, щоб наші споживачі відчули характер вина, превалюючий фруктовий смак, дух сучасності, його насиченість, м’якість і багатство ароматів. Ці вина Гарнача ідеально презентують середземноморський теруар, культуру і гастрономію Іспанії.
– Розкажіть, будь ласка, про дизайн пляшки і її історію.
– Дизайн упаковки пов’язує кравецьку справу і мистецтво виноробства. В основі логотипу – швейна машина з гвинтовим відкривачем, готова створити унікальний першокласний шедевр. Кожна етикетка – тканинна, стильна, створена для сучасної упаковки, що поєднує сучасні тенденції моди. Ми прагнемо представити новий виноград зі стильною і модною філософією, що відповідає сучасній культурі вживання алкоголю.
– На що ви орієнтуєтеся у процесі виробництва нового вина?
– Ми орієнтуємося на різко континентальну погоду, старі сухі виноградники, врожайність до 3000 кг/га, малородючий і кам’янистий ґрунт, поблажливе ставлення до виноградних лоз і вин, а також повагу до сортових обставин і витискання.
– Які кліматичні умови найкраще підходять для вирощування винограду?
– Кращим кліматом для сорту Гарнача є різко континентальний із середземноморським впливом, жарким літом і холодною зимою, великою різницею між денною та нічною температурами (на висоті 500–800 метрів) і постійним холодним сухим вітром, який називають Cierzo.
– Які чинники визначають вартість вина?
– Низькі врожаї винограду, сухе землеробство, зібраний вручну виноград, контроль над виноградниками (станом лози) – це основні чинники, що впливають на ціну. Важливими також є врожайність винограду і процес витримки. Упаковка та інформаційна взаємодія стають також усе більш важливими в процесі визначення вартості вина.
– Cariñena – один із найстаріших виноробних регіонів Іспанії, має найвищу репутацію у світі. У чому відмінність вина з Cariñena від решти вин?
– Малородючий і кам’янистий ґрунт, ідеальне географічне розташування (біля підніжжя Іберійських пагорбів), вік виноградників понад 50 років, рівнина і висота (500–800 метрів) – усі ці умови ідеально сприяють виробництву високоякісних вин.
– Ваше вино виготовляється з винограду Гарнача. Які особливості цього сорту?
– З червоного Гарнача в нашому теруарі виробляють інтенсивно забарвлені, концентровані й ароматичні вина. Їм притаманний запах і аромати червоних фруктів, що нагадують вишню, полуницю і ожину, з приємною солодкістю. Мінеральні й пряні нотки доповнюють цей фруктовий смак. Щодо білого Гарнача наш теруар дає чудову кислотність – блідо-жовті вина зі свіжим цитрусовим смаком, а також легкими персиковими і тропічними ароматами і запахами. З нього виготовляють вина середньої текстури з тривалим освіжаючим смаком.
– Чи можна визначити походження вина, просто дегустуючи його?
– Це і є частиною нашого завдання. Думаю, можна дізнатися, звідки вино, хоча дегустація вин завжди складна. По-перше, необхідно здивувати споживача першокласним продуктом. По-друге, не менш важливе завдання полягає в тому, щоб вино могло заявити, звідки воно, з якої країни (регіону), теруару, до якої гастрономії належить.
– Яким ви бачите своє виноробне господарство у порівнянні з іншими, що знаходяться у Cariñena?
– Ми – молода виноробня, а Cariñena тривалий час була виноробним регіоном із багатьма усталеними компаніями. Проте ми чимало працюємо над культивуванням наших виноградників і виробництвом вин, які відповідали б високим стандартам якості, інноваціям і вимогам сучасності. Ми освоїли всі процеси: від вирощування лози до виготовлення пляшки. Сучасні технології дають змогу нам самостійно переробляти і очищувати воду в виноробні. Крім цього, виробляємо Solarity Rosé в рамках нашої соціальної відповідальності перед Асоціацією AMAC GEMA з досліджень раку молочної залози і фізіологічної допомоги в Іспанії. Наша мета – бути лідером у регіоні за якістю і ціною, виступати послом Гарнача, лідирувати за обсягами продажів. Якщо вдасться досягти поставлених пріоритетів, це означає: споживач приймає і насолоджується нашими винами.
– Яким чином зміна клімату – глобальне потепління – впливає на ваш бізнес?
– Зі зміною кліматичних умов корінні різновиди виноградної лози, такі як червоний або білий Гарнача, Каріньян або Макабео, мають більшу продуктивність, ніж імпортні, наприклад, Каберне Совіньйон, Мерло або Сіра.
– На вашому винному заводі впроваджуються якісь інноваційні напрямки?
– Безумовно, у нас є множник дріжджів для природних дріжджів, а також станція мікроокислення і відбірковий стіл для приймання винограду.
– Які проблеми вам довелося вирішувати як власнику бізнесу?
– Найбільша проблема полягала в ризику. Вирішивши займатися виноробством, ми із батьком зробили сміливий крок, не маючи для цього попереднього досвіду.
– Цікаво, коли вперше ви спробували вино?
– Це було дуже давно, коли моя бабуся дозволила мені скуштувати тост із цукром і вином. У ті часи – звичайну страву.
– А коли усвідомили цінність вина як особливого напою?
– Я почав цінувати вино з найперших пляшок Темпранільйо і Ріохи, які мій батько приносив додому. Проте коли ми започаткували свій бізнес, лише тоді я почав розуміти усе розмаїття, яким багатий світ вина.
– У чому ж особливість вин La Sastrería, спеціально розроблених для клієнтів METRO?
– Оскільки мої дідусі й бабусі звикли шити індивідуальні костюми для своїх клієнтів, ми вирішили зробити так само – адаптували La Sastrería, отримавши в результаті вино, що ідеально підходить як клієнтам МЕТRO, так і решті наших споживачів.