12 ресторанних трендів світу, які будуть популярними у 2025 році
Час читання - 6 хв.
Ресторанні тренди народжуються у світових гастрономічних столицях — Лондоні, Парижі, Нью-Йорку, Гонконзі. Саме в цих містах перетинаються різні культурні напрями, а також є фінансові й економічні умови для розвитку нових закладів. Як наслідок, з’являються течії, які стають новими правилами бізнесу гостинності в усьому світі, зокрема й в Україні.
Тож які саме тренди будуть популярними в найближчі роки? До чого мають готуватися всі ресторатори, шефи і працівники HoReCa? На ці питання відповіла Юлія Чеснокова під час своєї лекції на останньому METRO Chef Forum. Юлія — професійна мисливиця за трендами й талантами в ресторанній індустрії. За 10 років на ринку освіти для рестораторів і кухарів вона організувала понад 200 заходів у всьому світі. Дивіться її повну лекцію за посиланням: https://bit.ly/3jAM8fn. А нижче знайдете висновки і спостереження спікерки.
Тренд №1. Ресторани створюють «екосистеми»
Самостійний заклад перестає бути ефективною бізнес-моделлю. Пандемія показала, що ресторани мають пристосовуватися до змін і пропонувати гостям альтернативні точки контакту, якщо основний простір тимчасово закривають. Тож найкращим рішенням зараз є розвивати навколо закладу «екосистему».
Ресторани створюють додаткові точки контакту: доставку, інтеграцію з ритейлом, колаборації з іншими бізнесами, власні вендингові машини, онлайн-школи, pop-up, представництва в міському фудхолі, онлайн- і офлайн-крамниці. Такий підхід дає бізнесу змогу оптимізувати свої ресурси.
Тренд №2. Заклади переосмислюють простір
Тренд №3. Гості стають екоощадливими і дбають про своє здоров’я
У світі щораз популярнішим стає усвідомлений підхід до свого здоров’я та до екології планети. Особливо він поширений серед покоління Z — людей, які народилися приблизно у 1997–2012 роках. Для них важливо, аби заклад пропонував здорові позиції із найменш шкідливим впливом на довкілля.
Як це позначається на меню? Ресторани пропонують функціональні напої, альтернативні рослинні білки й молоко, більше овочів і менше м’яса. Компанії-виробники інвестують у рослинні продукти, а також експериментують з альтернативними білками. Так, у Сінгапурі з’явилося м’ясо «з пробірки». Також гості очікують від ресторанів паковання, яке може природно розкладатися або є придатним для багаторазового використання. Якщо ви хочете дізнатися ще більше екологічних порад для закладу, читайте їх у нашій електронній книжці «Сталий розвиток ресторану: як бути екологічним?»
Тренд №4. Рослини — королі тарілки
Тренд №5. Ресторани переходять в індустрію розваг
Тренд №6. Відвідувачі користуються безконтактними технологіями
Тренд №7. Ресторани розширюють послуги доставлення
За час пандемії гості звикли отримувати будь-які замовлення дуже швидко: одяг, харчові продукти, техніку тощо. Тож від ресторанів відвідувачі очікують ще більшої мобільності, ніж раніше. Як світ відповідає на такий запит? Підприємці створюють віртуальні супермаркети і бренди під доставлення. Виробники їжі відкривають власне доставлення, щоб оминути посередників. Заклади організовують у місті живі локації виключно під доставлення.
Гостям потрібна не лише швидкість. Вони також хочуть знати, у яких умовах готується їхня їжа. Тому стають популярними «світлі» кухні — відкриті простори в ресторанах з оглядом для публіки. Гість може прийти по своє замовлення та дивитись, як саме шеф готує його страву. Подібне практикують «темні» кухні — вони влаштовують онлайн-трансляції.
Тренд №8. Ресторани продають продуктові набори
Тренд №9. Заклади пропонують передплату на певні позиції
У Європі та США дуже розвинена передплатна модель — коли гість підписується на продукт і оплачує його наперед. Це забезпечує закладу прогнозований прибуток у найближчі пів року або рік. Ресторани із певною регулярністю доставляють підписникам шоколад, випічку, хліб, вино, каву, сніданки, ланчі, улюблені страви тощо. Такі позиції можуть приходити щодня, щотижня або щомісяця — періодичність встановлює заклад.
Тренд №10. Ресторани переходять у ритейл
Тренд №11. Заклади виробляють FMCG-продукти
Цей тренд частково пов’язаний із попереднім. Ще один спосіб співпраці з ритейлом — коли ресторани будують окремі продуктові бренди та виводять в онлайн-крамницю супермаркету або на полиці магазину свою продукцію. Так, іспанський шеф Давід Муньйос разом із мережею супермаркетів El Corte Inglés випустив соуси. Мережа ресторанів The Avocado Show створила «авокадо фрайс» — фастфуд з авокадо.
Та заклади необов’язково реалізують свою продукцію через ритейл. Багато ресторанів, кафе або кав’ярень відкривають онлайн-крамниці на власному сайті або на локації. Це теж розширює точки контакту бренду.
Тренд №12. Заклади змінюють асортимент напоїв