Франчайзинговий ресторан, або ресторан за франшизою — це такий заклад, де ви як власник купляєте право на користування чужим брендом. Компанія, що надає це право, називається «франчайзер». А ви — «франчайзі». Специфіка такого виду бізнесу в тому, що за вас уже все вирішено: ви берете готовий бренд із закладеною концепцією, меню, інтер'єром і бізнес-процесами. Володіння та управління таким закладом відрізняється від керування окремим рестораном: воно розподіляється у великих ланцюгах, а франчайзинговий центр контролює рішення франчайзі. Також керівництво може змінитися зі збільшенням розмірів закладу. Такий формат ресторанів набуває все більшої популярності, тож розгляньмо його плюси й мінуси.
Плюси в управлінні рестораном за франшизою
- Ви керуєте перевіреною бізнес-системою
Якщо у звичайному ресторані власник має самостійно вчитися на своїх помилках, то тут усі промахи вже були зроблені задовго до вас. Такий бізнес «під ключ» полегшує менеджерам роботу, бо дає готові бізнес-процеси та інструкції. Також корпоративний офіс завжди готовий навчити й підказати всі нюанси, аби ваш заклад показував хороші результати.
Ваш заклад уже має певну впізнаваність серед аудиторії. Тож вам не потрібно з нуля розвивати новий бренд. Гості вже знають, чого очікувати, й охоче платять за послуги.
- Ви можете дозволити собі нижчу собівартість страв
Завдяки великим обсягам закупівель ціна на їжу у вашому ресторані суттєво нижча, ніж у середньостатистичному самостійному закладі. Зазвичай різниця становить 5–14%. Так відбувається завдяки великому тоннажу, перевага якого — нижчі ціни.
Мінуси в управлінні рестораном за франшизою
- Ви обмежені в нових підходах до бізнесу
У ресторані за франшизою ви маєте йти шляхом, який намітив головний офіс. Це стосується великих і маленьких рішень: від зміни концепції до нових інгредієнтів у стравах. Це зумовлено самим форматом бізнесу: франчайзер має переконатися, що його гості отримують однаковий досвід у всіх закладах мережі.
- Ви маєте виконувати всі завдання від головного офісу
Якщо франчайзер вирішив змінити щось у своїх закладах, ви маєте дотримуватися цих рішень: зробити ремонт, купити нові меблі, перефарбувати стіни тощо. Це ваш обов'язок за контрактом, бо заклади повинні мати однаковий вигляд.
- Ви не повністю розпоряджаєтеся прибутком
Так чи інакше, ви регулярно маєте сплачувати головному офісу певний відсоток від прибутку. Це може бути 5–7 %, іноді більше або менше. Це прописано в контракті та має виконуватись.
- Якій людині буде легше керувати рестораном за франшизою?
Управління закладом за франшизою найкраще підходить менеджерам середнього рівня, які хочуть спробувати себе в самостійному веденні бізнесу. Вони не обов'язково повинні мати навички в ресторанній галузі, достатньо й досвіду в бізнесі загалом. А головний офіс надасть готові системи, інструкції та рекомендації.
Як бачите, кожна модель має свої переваги й недоліки. Вибір залежить від вашого досвіду, а також очікувань від ресторанного бізнесу.