Як підготувати бізнес до пост-карантинного періоду
Як підготувати бізнес до пост-карантинного періоду
Час читання -3хв.
У світі, де ситуація змінюється щоденно, важко будувати плани та робити прогнози. Але своє завтра ми створюємо сьогодні. Тож, коли б карантин не завершився, потурбуватися про вихід з нього з мінімальними втратами, варто вже зараз. Давайте разом проаналізуємо, що відбувається, та що ми можемо з цим зробити.

Чого чекати?

Плани уряду щодо продовження чи відміни карантину поки невідомі. Чутки ширяться різні, проте офіційно-підтвердженої інформації бракує. Тим не менш, уже можна передбачити, що карантин не завершиться в один день, і відкриття громадських місць та закладів харчування навряд чи відбудеться відразу.

Що це означає для бізнесу?

По перше, якщо говорити про довготермінове планування, потрібно враховувати різні сценарії розвитку подій. Варто розробити не тільки план А та план Б, але ще декілька варіацій. Пропишіть, як будете діяти, якщо зможете відкрити заклад у червні. Прорахуйте можливий прибуток від сервісу доставки, та чи є економічно-вигідним створювати власний додаток або сайт на цьому етапі. На чому можна зекономити і як згенерувати додатковий прибуток.

Крім того, важливо переглянути домовленості з партнерами, постачальниками та орендодавцями та обговорити з ними, як будете діяти після остаточного виходу. Чи залишитесь на минулих умовах співпраці, чи знайдете новий компроміс. Якщо ви наперед будете знати, чого очікувати, від людей та компаній, з якими ви працюєте, зможете полегшити собі процес планування та зміцнити стосунки з партнерами.

Що я можу зробити вже зараз?

Найголовніше – тримати руку на пульсі та не випадати з інформаційного потоку. Через часткову самоізоляцію ми можемо цього не відчувати, але обставини, в яких ми опинилися, динамічні та швидко змінюються. Кожного дня МОЗ та Кабмін вводять нові правила та норми. Тому не забувайте про короткострокове планування, без якого зараз не обійтися. На основі щоденного моніторингу, будуйте плани на найближчі дні та будьте готові швидко адаптуватися до нових обставин.

Не зникайте з поля зору ваших клієнтів. Підтримуйте комунікацію, спілкуйтеся, розважайте, розповідайте про діяльність свого закладу. Люди зараз проводять багато часу в соціальних мережах – використовуйте це, щб не дати про себе забути та не загубитися в потоці інформації, яку ваші клієнти сприймають щоденно. Адаптуйте бонусні системи, проводьте акції та створюйте інфоприводи, щоб про вас говорили та сумували за вами. Ретельно працюйте над своїм контентом, щоб ваші гості з нетерпінням чекали на відкриття вашого закладу та завітали до вас першочергово.

Врахуйте той факт, що навіть після остаточного відкриття закладів частина населення психологічно буде почуватися некомфортно в громадських місцях. Тому вам потрібно створити безпечне середовище для гостей. Навіть якщо під час карантину ваш заклад закритий, варто потурбуватися про посилені міри безпеки в ньому або на літньому майданчику. Встановіть обладнання для дезінфекції, потурбуйтеся про запаси засобів для прибирання поверхонь та особистого захисту персоналу. Інформуйте про це відвідувачів.

Вивчіть інформацію про державні програми кредитування та будьте готовими ними користуватися. Адже наразі Мінфін активно обговорює адаптацію кредитних програм до потреб підприємців малого та середнього бізнесу. Держава готова запропонувати вигідні умови.

Що я з цього винесу?

Жодні великі досягнення не відбуваються без перепон. Ситуація, у якій ми всі зараз опинилися – це безцінний досвід, який вчить нас знаходити креативні рішення та протистояти труднощам. Тож, набирайтеся терпіння, бережіть свої сили та енергію та налаштуйтеся на успіх.