Настав час молодого вина

Рівно північ. Третій четвер листопада. Французи відкорковують пляшки, промовляючи: «Le Beaujolais Nouveau est arrive!», що в перекладі означає: «Божоле нуво прибуло!». Ці слова кладуть початок святкуванню нового винного року, що може тривати кілька днів. У цей період винороби всього світу оцінюють молодий урожай. А справжні шанувальники напою приєднуються до дегустацій. 

Хочете підтримати традицію? Тоді знайомтеся з винуватцем урочистості. 

Beaujolais Nouveau 2020

Регіон: Божоле (Бургундія).

Сорт: Гаме (Gamay)

Колір: червоне

Солодкавість: сухе

Температура подачі: 14–16°C

Якщо поглянути на його етикетку, можна помітити напис: «Nouveau». Він підтверджує, що це вино врожаю поточного року, продавати яке можна в ресторанах та магазинах з третього четверга листопада, але не раніше.

Напій виробляють за особливою методою — за допомогою вуглекислотної мацерації. Цей спосіб полягає в тому, що виноград ферментується цілими гронами в герметичних місткостях, заповнених вуглекислим газом (без доступу кисню).

Ферментація починається в цілих ягодах під дією не доданих дріжджів, а власних ферментів ягід та диких дріжджів і супроводжується утворенням таких фенолів (ароматичних сполук), які не утворюються за звичайної ферментації.

Ці сполуки відповідальні за аромати «бананів», «льодяників» і «жуйки», характерних для вин, отриманих вуглекислотною мацерацією.

Такі вина мають більш виражений фруктовий тон і містять значно менше танінів (терпкості) порівняно з винами, виготовленими звичайним методом. Тому молоді вина зразка Beaujolais Nouveau завжди легкі, фруктові, з яскравим характером смородини, вишні та малини, ненасичені, не терпкі й такі привабливі.

З чим його смакувати?

Зазвичай Beaujolais Nouveau поєднують із м’ясними закусками, паштетами з качиної та гусячої печінки, м’якими й витриманими сирами і традиційною французькою шинкою Jambon.

Les Vins Georges Duboeuf

Жорж Дюбоф був одним із найбільших торговців вином у Франції. Компанія Les Vins Georges Duboeuf виробляє понад 2,5 мільйона ящиків вина* (*прим. ящик — 6 пляшок) щороку.

Ви впізнаєте винну етикетку компанії з тисячі за барвистими квітковими зображеннями та характерним лого Duboeuf.

Заслугою торгівця вином є те, що він усе життя популяризував щорічне свято-феномен молодого Божоле та виграв безліч нагород за свої вина. 

«Чому ми були такі успішні? — говорив Жорж Дюбоф. —  Можливо, завдяки чуттю до маркетингу або здатності передавати пристрасть до товару. Божоле — це квінтесенція сорту Гаме, теруару й завжди почерку винороба. Немає хорошого негоціанта без хорошого виноградаря».

Співпереживання Жоржа Дюбофа з виробниками та виснажливий графік дегустацій, аналізу й каталогізування вин подарували йому повагу виробників. «Немає секрету — просто багато наполегливої роботи, відданості й гарних стосунків із виноградарями. Мені знадобилося чимало часу, щоб побудувати цю мережу з 400 виноградарів та 20 кооперативів».

Використана частина інтерв’ю з Decanter. «Georges Duboeuf – Decanter interview», Anthony Rose, February 14, 2007

Жорж Дюбоф, le roi du Beaujolais (Король Божоле), як його називали, пішов із життя 4 січня 2020 року у віці 86 років. Кермо справи його життя взяв до рук один із двох синів — Франк Дюбоф.